alweer een bevalling

Inmiddels is er bijna weer een maand voorbij na mijn laatste post. En wat voor een maand.....Officieel had ik vakantie van school, maar ik heb voor mijn doen veel gewerkt. Daarnaast moest er hard gewerkt worden aan de verslagen. De verslagen maken gaat nog niet zo soepel. Alle dingen (dit woord mag ik dus eigenlijk niet meer gebruiken, net zoals de woorden waarom en maar) zitten nog niet in mijn systeem. Je moet overal op letten. Grammatica, spelling, verwijzingen, leestekens, je verhaal moet soepel lopen, je moet er voor zorgen dat zinnen niet op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden en ga zo maar door. Oftewel de verslagen bleven maar in mijn hoofd rond zingen. Ik had geen rust. Het hoofd ging maar door. Afgelopen week had ik lekker vrij en na eerst leuke dingen gedaan te hebben in het weekend, ben ik vanaf maandag hard aan de slag gegaan. Ik heb eerst opdracht 1.2 afgemaakt. Gecontroleerd op alles en ook nog door lief laten nakijken. De laatste foutjes er uit gehaald en geupload voor toetsing. Het nakijken en dus de uitslag zal nog wel even op zich laten wachten maar op die manier kon ik 1.2 van me afzetten. Hoewel ik eigenlijk mijn verslag nog makkelijk 10x kan aanpassen en ook 10x opnieuw kan uploaden voelt het voor mij als gesloten. Daarna druk verder met het verslag van 1.3. Ook hier weer overal op gecheckt. Zinnen verbeterd en gelet op spelling, grammatica, cijfers van 1 t/m 12 volledig uitgeschreven, geen 'maar' geen 'waarom' en nog wat van die woorden. De verwijzingen geprobeerd goed te zetten volgens de APA regels en overal punten en komma's. Maar toen was ik nog niet klaar. Bij deze opdracht hoort ook een presentatie. Ja wel....ik MOET een presentatie gaan geven. Afgelopen week al een poging gedaan om een presentatie in elkaar te zetten en er een powerpoint bij te maken. Maar ik was niet tevreden. Wat wil je allemaal vertellen in een presentatie van maar 7 minuten als je verslag al 13 pagina's telt. Dan waren er nog 8 verplichte punten die benoemd moeten worden. Ik kreeg het maar niet voor elkaar. Presentatie weggegooid en opnieuw begonnen gisteren. Presentatie voorgelezen maar met wat ik op papier had kwam ik uit op 13 minuten. Dus weer schrappen en schrappen. Uiteindelijk zat ik aan de bijna 7 minuten. Maar dit was voorgelezen. Maar goed, ik had wat en ik moest gewoon maar wat sneller praten. Powerpoint er bij gemaakt door lief. Ik ondertussen kaartjes er bij gemaakt die ik in mijn hand kan houden tijdens de presentatie. Laptop dicht geklapt en gaan eten. Ik was de hele middag bezig geweest met die presentatie en nog had ik er niet zo'n goed gevoel over. Na het eten belde een studiegenoot. Zij had die dag haar presentatie gehad, zij vertelde dat ze er echt een wekkertje bij hadden en als de wekker ging mocht je je zin nog afmaken, maar meer niet. De moed zonk me in mijn schoenen. Dit ging me nooit lukken. Na nog wat tips te hebben gekregen (neem niet alleen je laptop mee maar ook een stickie, voor als je laptop niet werkt op het digibord) hingen we op. En in plaats van dat ik ging zitten piekeren klapte ik mijn laptop open en ging uit mijn hoofd opnieuw een presentatie maken aan de hand van de genoemde punten. Ik las het voor en ik kwam net over de zes minuten heen. Na nog wat geschaaf, was ik tevreden. Ik heb de powerpoint aangepast en weer opnieuw kaartjes gemaakt. En het voelde goed. Het lijkt nu net of dit zo klaar was maar ik was alsnog de hele avond er mee bezig. Ook vanmorgen voelde het nog goed. Aan de hand van de kernwoorden kon ik weer zo een verhaal vertellen. Dat is de bedoeling volgens mij bij een presentatie. De presentatie zal niet perfect gaan en de powerpoint is niet gelikt, maar het is voor mij prima. Nu maar hopen dat de leraren dit ook vinden. Vanmorgen nog gesleuteld aan mijn verslag en ook die heb ik zelf goedgekeurd. Ik ga hem inleveren hoe die nu is en ik zie wel of de leraar het ook goed vindt. Woensdag is de dag van de presentatie. In eerste instantie zouden we een presentatie hebben waarbij een leraar en een medestudent bij aanwezig zouden zijn. Die medestudent moest dan ook een vraag stellen. Maar er waren zoveel aanmeldingen voor deze toetsing dat ze de regels hebben moeten veranderen. Nu zijn we ingedeeld met 3 of 4 anderen. In mijn geval 4 anderen. Maar waar ze dan weer niet in de hand hebben is dat mensen zich 48 uur voor toetsing kunnen uitschrijven, dus veel studenten hebben zich ook al weer uitgeschreven. Van mijn groepje heeft er sowieso al eentje uitgeschreven en waarschijnlijk valt er nog eentje af. Hopelijk schrijven de andere twee zich niet uit, anders moet ik aansluiten bij een andere groep en dat zie ik niet zo zitten. In mijn groepje zitten voor mij bekende mensen en dat vind ik wel zo fijn. Als de presentaties klaar zijn dan speer ik naar huis, vul mijn verslag aan met de vraag die ik gesteld hebt aan mijn medestrijder en onderbouw deze, hang de feedback aan het verslag en lever hem in. En dan?...........dan heb ik VAKANTIE!! Even de boel de boel laten, even niet aan verslagen denken. Even weer energie opdoen en dan in februari weer vol goede moed verder met de tweede module en hopelijk kan ik module 1 afsluiten met een voldoende.

Reacties

Populaire posts van deze blog

even een update

wat een werk!!!