een moment van twijfel

Vandaag had ik mijn tweede introdag. En het was me weer een dagje. Ik kon vandaag meerijden met een dorpsgenoot, die de hele opleiding social work doet op het windesheim. Ze zou me eerst om 8.30 komen ophalen maar ze appte dat ze eerder zou komen ivm het weer. Het verkeer zat mee, behalve dan in de buurt van het windesheim, daar stond natuurlijk alles weer vast. Maar we hadden een plekje in de parkeergarage. We lopen weer het hele terrein over om naar ons gebouw te gaan. We beginnen met een gezamenlijke bijeenkomst van alle ad studenten. We krijgen uitleg over de modules en wat er precies van ons verwacht wordt. Het begint me een beetje te duizelen. Man man wat veel allemaal. Maar goed, rustig blijven ademhalen, er zijn zoveel mensen die dit doen, dan zal het mij toch ook wel lukken. Daarna hebben we een bijeenkomst in ons leerteam. Hierbij gaan we dieper in op de eerste module. We moeten in groepjes alle opdrachten gaan vertalen naar " Jip en Janneke" taal. Dat is hard nodig. Wat een taalgebruik hier op het hbo zeg. Ik bedenk meteen " wie" ik hiervoor kan  gebruiken. ik heb wel een idee en ik denk dat deze module me ook wel gaat lukken, alleen.........we moeten een gesprek filmen. Dit vind ik nogal wat. Je moet natuurlijk toestemming vragen aan de client, maar des te meer besef ik ook weer dat de clienten hun leven lang leerobjecten zijn en hier heb ik ook nog wel eens moeite mee. Zij zijn al zo kwetsbaar. Maar goed, ik moet dit van me af zetten anders ga ik natuurlijk nooit die opleiding halen en ik bedenk me dat ik misschien er nog wel wat positiefs voor hen kan uithalen. Na de lunchpauze hebben we 2 workshops. Helaas heb ik maar 1 voorkeurworkshop (schrijven in het hbo), de andere die ik graag wilde (filmen en filmfragmenten maken) was al vol, dus koos ik maar voor studievaardigheden. Die heb ik de eerste ronde. We vullen een soort competentiemeter in. Daar kwam niets nieuws uit voor mij. Ik weet wat mijn zwakke punten zijn. En aan andere punten die ik 5 jaar geleden nog wel had, daar heb ik op het mbo al aan gewerkt. Dus eigenlijk vond ik deze workshop zonde van mijn tijd. Hopelijk is die andere wel de moeite waard. Dat was het ook, maar het zorgde tevens voor veel stress bij mij. Want hier kregen we veel info over bronnen, taalgebruik etc. Ook gingen er 2 boekjes rond die eigenlijk wel handig zijn om te lezen en pagina's om te bestuderen. Wel ja....nog meer er bij. We hebben al voor het leerteam opdrachten die we moeten doen, dan voor de gewone college's en dan dit er ook nog bij. Hoe ga ik dit doen?!?! Ik begin te twijfelen of ik wel de juiste keuze gemaakt hebt om er aan te beginnen. Waarom moet ik het mezelf weer moeilijk gaan maken. Waarom ben ik niet tevreden met gewoon werken en sporten en lantrefanten? Waarom, waarom, waarom??? Ik ben blij als het uurtje voorbij is en met grote twijfel ga ik naar het volgende onderdeel van de dag. Weer een bijeenkomst met het leerteam maar nu met onze leerwerkbegeleiders er bij. Ik ben heel blij dat mijn begeleidster er ook is. Er wordt aan de begeleiders kort uitgelegd wat er bij module 1 verwacht wordt en dan moeten we aan de slag. We krijgen beiden een A4tje en daar moeten we opschrijven waar ik nu sta en waar ik over 2 jaar wil zijn, wat ik dan geleerd heb. Wat ik moet leren is me duidelijk. Waar ik nu sta is een stuk moeilijker. Ik ben altijd al blij als iedereen nog leeft aan het einde van mijn dienst. En wat ik nu al goed doe daar ben ik niet mee bezig. Gelukkig heeft mijn begeleidster daar een betere kijk op. En dat geeft me al weer een beetje moed. Daarna krijgen we de opdracht om te kijken of de werkplek geschikt is om alle opdrachten te doen. Nou....dat is " ie zeker. En dan mogen we nog even brainstormen over de eerste module. Wat ik daarbij ga doen. Daar zijn we snel uit en ze geeft me meteen wat tools. Ik ben nu al blij met mijn begeleidster en ik ben ook blij dat ik de dag toch positief kan afsluiten. Ik moet me gewoon niet zo druk maken om dat schrijven en alles wat er bij komt kijken. Dat lukt me vast wel. Met een hoofd vol ga ik naar huis. Vanavond eerst maar eens even gaan hardlopen. Even het hoofd leegmaken. Morgen maar eens even de agenda er bij pakken om te kijken wanneer ik mijn huiswerk kan gaan maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

even een update

alweer een bevalling

wat een werk!!!